דמנציה סופנית - An Overview

Wiki Article

כל אלה מהווים גורמי סיכון לטרשת העורקים, מחלת הסוכרת, השמנת יתר, יתר לחץ דם, רמות גבוהות של שומנים בדם וכתוצאה מכך מגבירים סיכון לאירועים לבביים ולשבץ מוחי. על כן, הפחתה של גורמי הסיכון הללו עשויה להפחית את הסיכון לדמנציה וסקולרית.

נכון להיום ידוע לנו כי השכלה גבוהה מהווה גורם מגן מפני התפתחות של אלצהיימר וכן ידוע כי אנשים בעלי השכלה נמוכה סובלים מאלצהיימר מוקדם יותר בהשוואה לאנשים עם השכלה גבוהה.

ישנם מחקרים רבים שנערכו בנושא זה שמצאו כי ישנו צורך בביצוע תרגילים יותר מסובכים שבהם נעשה שימוש במספר תפקודים קוגניטיביים במקביל כדי לשפר את הקוגניציה. באופן כללי ככול שלומדים יותר בכמה שיותר תחומים שונים, כך בונים רזרבה קוגניטיבית משמעותית יותר.

הם זקוקים לעזרה ברוב או כל הפעילויות היומיומיות, כולל רחצה וטיפול עצמי;

אלצהיימר היא מחלת מוח ניוונית והיא הסוג הנפוץ ביותר מבין כל מצבי הדמנציה. דמנציה אינה מחלה ספציפית, אלא מונח המתאר קבוצה של תסמינים וליקויים נוירולוגיים-תפקודיים מתקדמים.

נוסף על אלה, השכיחות לזיהומים חוזרים ולמחלת חום גבוהה מאד והחולים סובלים גם מכאבים שהולכים ומתגברים" מסביר ד"ר איב ביטון, מומחה ברפואה פנימית והמנהל הרפואי של שרן – רפואה עד הבית.

אצל כל חולה המחלה מתקדמת באופן שונה ובהתאם למצבו אנחנו קובעים את ההחלטות הטיפוליות ומתווים תכנית לטיפול רפואי מלא בבית. התכנית הטיפולית מתחשבת במצבו הפיזי המורכב של החולה בדמנציה שכוללת חוסר ניידות, חוסר תקשורת, פצעים מורכבים, מקרים רבים של שאיפת מזון לקנה הנשימה (אספירציה), מצוקה נשימתית, כאבים, חוסר שקט וחרדות".

"אנשים המטפלים בחולים הנוטים למות רוצים לדעת למה לצפות. הידיעה משחררת מפחד". הליווי אותו מספק צוות הטיפול הפליאטיבי כולל לא רק את המידע אודות התהליך הפיזי עצמו – אלא גם את התמיכה הנפשית הנדרשת על מנת להתמודד טוב יותר עם המצב.

החולים בדמנציה מסוג מחלת more info גופיפי לואי, מקבלים גם תרופות לטיפול במחלת הפרקינסון על מנת להפחית את הפרעות התנועה.

מדריך לחולה סופני: זכויות, טיפולים ושירותי הוספיס למענם

במרבית המקרים, תאי המוח באזור מרכז הלמידה והזיכרון (היפוקמפוס) הם הראשונים להינזק. לכן אבדן הזיכרון הוא בדרך כלל בין התסמינים הראשונים של מחלת האלצהיימר. זו הסיבה שבעבר נהגו לכנות את מחלת האלצהיימר 'מחלת השכחה'. 

הוספיס בית וליווי פליאטיבי לחולי אלצהיימר מתמקד ביצירת איכות ונוחות חיים מיטביות למטופלים, בכבוד ובסביבה עוטפת ומסייעת לקראת השלבים הסופיים של המחלה, בנוחות ביתם המוכר והמנחם. אשפוז הבית של צבר רפואה לחולים אלה מעניק מעטפת רפואית, וסוציאלית מלאה , כולל תמיכה רגשית וסיוע למשפחה במיצוי זכויות, והקלה על תסמיני המחלה ככל הניתן, ללא כל עלות למטופל או למשפחתו.

לאור ריבוי המיתוסים הקשורים למניעת שיטיון, לטיפול בדמנציה ולשיפור של איכות החיים של הלוקים בדמנציה, בחרנו לכתוב עבורכם את המאמר הבא שבו נסקור את המיתוסים הרווחים ונסייע לכם להבין אילו מהם נכונים ומאילו מהם מומלץ להיפטר.

עובדה זו עלולה להביא לקושי באבחנה של דמנציה כסיבת המוות. אבל בסופו של דבר אין מחלוקת על כך שהדמנציה היא סופנית היות ואין דרך כיום למנוע את ההידרדרות והיא בלתי הפיכה.

Report this wiki page